زمان جاری : دوشنبه 11 تیر 1403 - 11:02 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



در بهترین ها بهترین باشید
تعداد بازدید 380
نویسنده پیام
armin2000 آفلاین

موزیک های روز

ارسال‌ ها29
عضویت16 /10 /1390
محل زندگیتهران
سن: 27
تشکرها8
تشکر شده6
گزارش بازار PC در سه ماهه سوم سال 2016
گزارش بازار PC در سه ماهه سوم سال 2016؛ رشد خیره کننده فروش انویدیا
موسسه پژوهشی Jon Peddie Research تازه ترین گزارش خود را از بازار PC (کامپیوترهای شخصی) منتشر کرد. در حالی که هنوز هم صنعت PC در مقایسه با چند سال قبل با کساد روبرو است، اما بازار گیمینگ و دیتاسنتر در حال رشد هستند. بازار PC در مقایسه با فصل قبل 8.09 درصد رشد داشته اما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5.37 درصد کاهش را نشان می دهد. صنعت PC رشد اخیر خود را آن هم در وضعیت کسادی مدیون رشد بازار گیمینگ و دیتاسنتر است.

هرچند سخت افزارهای گیمینگ نتوانسته اند کسادی صنعت PC را مهار کنند، اما کمک چشمگیری کرده اند. تامین کنندگان PC در بخش گیمینگ کامپیوترهای رومیزی و قابل حمل شاهد رشد هستند و در مجموع توزیع پردازنده های گرافیکی (GPU) در مقایسه با فصل گذشته 20.4 درصد افزایش یافته است. پردازنده های گرافیکی مجزا در 34.84 درصد کامپیوترهای به فروش رسیده یافت می شوند که رشد 7.06 درصدی را نشان می دهد. همچنین فروش کارت های گرافیک مجزا در مقایسه با فصل گذشته رشد 38.16 درصدی را نشان می دهد. در همین مدت برای اولین بار ظرف سه سال اخیر، فروش نوت بوک ها از تبلت ها پیشی گرفته است.

مجموع حجم توزیع پردازنده های گرافیکی مجزا (شامل کامپیوتری رومیزی و قابل حمل) این صنعت در مقایسه با فصل قبل 35.6 درصد و در مقایسه با سال گذشته 10.1 درصد افزایش یافته است. رشد فروش پردازنده های گرافیکی مجزا از عوامل متعددی از جمله معرفی محصولات جدید ناشی می شود.

به سهم هریک از غول های تراشه از بازار پردازنده های گرافیکی می رسیم، در طول فصل گذشته سهم انویدیا نسبت به فصل پیش از آن 2.2 درصد و نسبت به سال گذشته 0.4 درصد رشد داشته، در همین مدت سهم اینتل 1.6 درصد و سهم AMD در مجموع 0.6 درصد نسبت به فصل پیش از آن کاهش یافته است.

حجم توزیع تراشه های AMD مجهز به پردازنده گرافیکی مجتمع (نظیر APUها) در مقایسه با فصل گذشته 10 درصد کاهش یافته اما در بخش کامپیوترهای قابل حمل 19.1 درصد رشد را نشان می دهد. توزیع پردازنده های گرافیکی مجزا دسکتاپ نیز 23.0 درصد و در مجموع حجم توزیع پردازنده های گرافیکی AMDا15.4 درصد در مقایسه با فصل قبل افزایش یافته است.

به لطف عرضه معماری پاسکال، حجم توزیع پرازنده های گرافیکی انویدیا در مقایسه با فصل گذشته 39.8 درصد افزایش یافته است. پردازنده های گرافیکی مجزا مخصوص نوت بوک نیز 38.7 درصد رشد را نشان می دهد. در مجموع حجم توزیع انویدیا با 39.3 درصد رشد، رکورد تازه ای آفرید.

در نظر داشته باشید افزایش حجم توزیع لزوماً به افزایش سهم از بازار منجر نمی شود.
شنبه 29 آبان 1395 - 14:34
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش







برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

منتظر حضور مجدد شما هستیم