بازی های به سبک تیراندازی همیشه از محبوبیت بالایی در بین خوره های گیم برخوردار بوده اند.بازی هایی که با عرضه شدن IGI جان تازه ای گرفتند و با Call of duty به اوج مجبوبیت خود رسیدند. Brothers in arms یکی از این نوع بازی هاست. بازی که برای پلتفرم های مختلف ارائه شد و با عرضه شدن نسخه بعدی آن به جایگاه خوبی رسید.
روز گذشته به اتفاق یکدیگر نتایج مربوط به نحوه ی عملکرد تعداد قابل توجهی از کارت های گرافیک دو برند انویدیا و AMD در امر اجرای بازی Doom را مشاهده کردیم که نتایج حاصل از آن نشان از برتری نسبی محصولات انویدیا بر AMD در این زمینه داشت. در این میان شاید نکته ای که بیش از همه جلب توجه می کرد عملکرد دور از انتظار و نه چندان مثبت تعدادی از کارت های گرافیک برند AMD در امر اجرای بازی Doom بود که سازندگان این اثر یعنی اعضای استودیو id Software بخشی از آن را به ضعف درایور گرافیکی محصولات AMD یعنی نسخه ی Crimson 16.5.2 مربوط دانستند. به منظور حل این مشکل شرکت AMD به تازگی اقدام به انتشار نسخه ی Crimson 16.5.2.1 از درایور های گرافیکی خود نموده است تا علاقه مندان به بازی Doom بتوانند شاهد بهبود عملکرد برخی از کارت های گرافیک این شرکت در امر اجرای جدید ترین نسخه از سری Doom باشند.
ظرف هفته های اخیر علاقه مندان به سری بازی های Call of Duty شاهد معرفی رسمی تازه ترین نسخه از این مجموعه ی پر هوادار و انتشار نخستین اطلاعات مربوط به داستان و گیم پلی این اثر بودند. البته فاز نخست اطلاعات منتشر شده از بازی Call of Duty: Infinite Warfare تنها کلیات امر را شامل می شود و هنوز برخی از جزییات کنجکاوی بر انگیز در رابطه با زیر و بم این بازی وجود دارد که عده ای از هواداران پر و پا قرص مجموعه بازی های Call of Duty را برای کشف آن ها سخت مشتاق و چشم انتظار نگاه داشته است. جزییاتی که به نظر می رسد با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه E3 امسال شاهد روشن شدن تدریجی آن ها به مرور زمان هستیم.
شرکت Epic در طی سال های اخیر علاوه بر توسعه ی موتور گرافیکی توانمند خود یعنی Unreal Engine به موجب ساخت نسخه های متعدد از سری Gears of War در میان هواداران دنیای بازی های کامپیوتری مشهور بوده است. در واقع علاقه مندان به عناوین شوتر (چه اول شخص و چه سوم شخص) از دیر باز خاطرات بسیار خوبی با عناوین ساخته شده توسط شرکت Epic در این زمینه نظیر مجموعه بازی های Gears of War و Unreal Tournament در طول نسل های مختلف بازی های کامپیوتری داشته اند. اما به نظر می رسد که این خاطرات دیگر قرار نیست بیش از این ادامه پیدا کنند و در همین نقطه از تاریخ صنعت بازی سازی متوقف خواهند شد.
در مطلبی که ساعاتی پیش آن را از نظر گذراندید، به اقبال روز افزون کاربران شبکه ی استیم به سوی استفاده از سیستم عامل جدید شرکت مایکرو سافت یا همان ویندوز 10 از طریق آمار ارائه شده در این زمینه اشاره کرده بودیم. با این حال آن دسته از کاربرانی که طی ماه های اخیر از امکانات این ویندوز (که به دلیل یکپارچه بودن آن بر روی پلتفرم های مختلف مورد پشتیبانی تحت نام پلتفرم جهانی ویندوز نیز شناخته می شود) برای اجرای بازی هایی نظیر Gears of War Ultimate Edition و Quantum Break استفاده کرده بودند، در کل رضایت چندانی از پلتفرم جهانی ویندوز نداشته و از محدودیت های فراوان آن در امر اجرای بازی های محبوب خود به شکل دلخواه گله مند بودند. حال به نظر می رسد که شرکت مایکرو سافت در آپدیت جدید پلتفرم جهانی ویندوز قصد برطرف ساختن تعدادی از این محدودیت ها را دارد.
با بهره گیری برخی بازی های جدید از جمله Gears of War Ultimate Edition ، Hitman ، Rise of the Tomb Raider و سایر نمونه های مشابه از تکنیک های مبتنی بر واسط برنامه نویسی نوین Direct X 12 احتمالاً به زودی شاهد اقبال طیف گسترده تری از بازی سازان به سمت استفاده از توانایی های این واسط نوین برنامه نویسی سطح پایین در امر طراحی بخش فنی بازی های کامپیوتری جدید خواهیم بود. امری که با توجه به انحصاری بودن امکان بهره مندی از جلوه های تکنیکی مبتنی بر Direct X 12 توسط ویندوز 10 ، به احتمال فراوان گیمر های بیشتری را به سمت استفاده از سیستم عامل جدید شرکت مایکرو سافت سوق خواهد داد. نکته ای که بررسی های جدید انجام شده بر روی تعداد قابل توجهی از گیمر ها نیز بر آن مهر تایید می زند.
می توان ادعا کرد که در میان بازی های مورد انتظار علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری در فصل پاییز هر سال (و همین طور سایر فصل ها) شرکت EA سهم قابل توجهی از این عناوین را از آن خود ساخته است. ظرف روز های اخیر شاهد برگزاری همایش مربوط به اعلام عملکرد مالی شرکت EA بودیم که طی آن تاریخ انتشار برخی از آثار در دست تولید این شرکت نیز اعلام گردید.
در دو بخش پیشین این مطلب به چگونگی اجرای بهینه ی بازی Fallout 4 به موجب استفاده از قطعات سخت افزاری مناسبی نظیر کارت گرافیک و پردازنده ی مرکزی (در کنار میزان حافظه ی رم) پرداختیم. اما نکته این جاست که موارد مذکور برای اجرای بازی Fallout 4 تحت تنظیمات گرافیکی بیشینه عنوان شده بودند و در این میان هستند کسانی که قصد انتخاب قطعات سخت افزاری جدیدی برای اجرای این بازی را ندارند و ترجیح می دهند که بازی Fallout 4 را بر روی سیستم های کامپیوتری قدیمی خود اجرا نمایند. فرآیندی که مسلماً مستلزم دست بردن در تنظیمات گرافیکی این بازی برای هر چه روان تر ساختن اجرای آن توسط سیستم های کامپیوتری قدیمی و ضعیف خواهد بود. بر همین اساس در این مطلب قصد داریم به این نکته اشاره کنیم که به موجب بهره گیری از چه تنظیمات گرافیکی خاصی در بازی Fallout 4 می توان این اثر را به شکل بهینه و با از دست رفتن کمترین جزییات گرافیکی ممکن، بر روی سیستم های کامپیوتری ضعیف و قدیمی تر اجرا نمود.
بازی Fallout 4 در پاییز گذشته برای پلتفرم های مطرح نسل هشتم عرضه گردید و فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. اگر چه شاید تجربه ی این بازی را نتوان انتخابی کاملاً ایده آل برای هواداران سبک نقش آفرینی به شمار آورد، اما وجود عواملی نظیر دنیای بسیار بزرگ به تصویر کشیده شده در دل این بازی در کنار گیم پلی مفصل و کار های فراوانی که می توان در دنیای Fallout 4 به انجام رساند (به علاوه ی تمرکز این بازی بر ساختار اکشن برای جلب توجه هر چه بیشتر گیمر های امروزی)، نسخه ی چهارم از سری Fallout را به اثری تبدیل ساخته است که می تواند برای ساعت های طولانی گیمر ها را به خود مشغول نگاه داشته و آن ها را به گونه ای شایسته سرگرم نماید. بنا بر این بازی Fallout 4 را می توان در حال حاضر یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای آن دسته از گیمر هایی به شمار آورد که از دیرباز با خط بسیار پر رنگی بر روی دیوار بازی های کپی و کرک شده یادگاری نوشته بودند اما این روز ها به دلیل کساد بودن اوضاع بازار عناوین کرک شده حسابی دستشان در پوست گردو باقی مانده است و چاره ای جز انجام بازی های تجربه نشده ی قدیمی ندارند. بر همین اساس در این مطلب (و بخش های بعدی آن) قصد داریم به راهنمایی علاقه مندان بازی Fallout 4 به منظور اجرای بهینه ی این اثر بر روی پلتفرم PC بپردازیم.
در بخش نخست این مطلب به ابزار جدیدی به نام انسل اشاره کردیم که توسط شرکت انویدیا طراحی شده است و اعضای این شرکت قصد دارند تا این ابزار را در کنار کارت های گرافیک جدید خود به علاقه مندان دنیای بازی های کامپیوتری بر روی پلتفرم PC برای بهره مندی از تجربه ای بهتر از بازی های مورد علاقه ی خود تقدیم نمایند. ابزاری که کاربرد اصلی آن ثبت تصاویر بسیار با کیفیت از زوایای گوناگون در محیط بازی های کامپیوتری خواهد بود که می تواند در موارد متعدد و به منظور تامین اهداف گوناگون مورد استفاده ی بازیبازان قرار گیرد. همان گونه که در بخش نخست این مطلب هم به آن اشاره شد ابزار انسل تنها محصول جدیدی نخواهد بود که شرکت انویدیا به شکل اختصاصی برای گیمر ها طراحی کرده است تا تجربیات آن ها در دنیای بازی های کامپیوتری را ارتقا بخشد. چرا که به تازگی در کنار کارت های گرافیک جدید انویدیا و ابزار انسل شاهد معرفی تکنولوژی های دیگری نیز از سوی این شرکت بوده ایم که در مطلب پیش رو قصد اشاره به نمونه ای دیگر از آن ها را داریم.
در بخش نخست این مطلب به نکاتی از داستان بازی Battlefield 1 (جدید ترین نسخه از سری بتلفیلد) و فضای کلی این بازی اشاره شد. حال در بخش دوم و پایانی این مطلب قصد بررسی نکاتی از بخش گیم پلی این بازی را داریم. پس پیشنهاد می شود که در ادامه ی مطلب پیش رو با ما همراه باشید.
در هفته ای که آن را پشت سر گذاشتیم هواداران مجموعه بازی های Call of Duty شاهد معرفی رسمی نسخه ی بعدی از این مجموعه یعنی بازی Call of Duty: Infinite Warfare توسط ناشر این اثر یعنی شرکت اکتیویژن بودند. اما به نظر می رسد که بسیاری از چشم انتظاران نسخه ی بعدی از سری Call of Duty رضایت چندانی از کیفیت بازی Call of Duty: Infinite Warfare ندارند.
دیگر چیزی به پایان تعطیلات نوروزی باقی نمانده است و از همین رو بهترین فرصت برای تجربه کردن بازی های کامپیوتری جا مانده در طول سال به تدریج در حال رسیدن به نقطه ی صفر خود است. بازی Batman Arkham Knight از جمله آثاری بود که در طول سال گذشته فرصتی برای بررسی آن فراهم نیامد و از همین رو در مطلب پیش رو می رویم تا نگاهی به این بازی داشته باشیم.
ظرف روز های اخیر شاهد مشخص شدن نام نسخه ی بعدی از مجموعه بازی های Call of Duty و همچنین انتشار نخستین اطلاعات رسمی در رابطه با داستان و گیم پلی این بازی یا همان Call of Duty: Infinite Warfare بودیم. حال نوبت به رقیب این مجموعه یعنی سری Battlefield رسیده است تا از تازه ترین نسخه ی خود رو نمایی کند. اثری که قرار است در پاییز سال جاری و با فاصله ای کوتاه نسبت به نسخه ی جدید از سری Call of Duty (پیش از این بازی) منتشر شود و برای جذب هر چه بیشتر مخاطبان آثار شوتر اول شخص به سمت خود، به رقابت جدی با بازی Call of Duty: Infinite Warfare بپردازد.
هنوز گرمای تنور معرفی GTX1080 و GTX1070 کم نشده است که یک ویدئو در کنار اطلاعات خارق العاده از کارت گرافیک GTX1080 در بازی مشهور (Doom) به دست آمده است.با ما همراه باشید تا یکی از برترین به یاد ماندنی ترین کلیپ های دنیای سخت افزار را مشاده نمائید!